Posts

Ja, det var jobbigt, men nu är jag här och har klarat av alla sex sakerna som jag skulle utföra idag. Jag blev inte helt klar med varje enskild uppgift men det är inte hela världen. När man har kommit igång med något är det lättare att fortsätta en annan dag så jag är rätt nöjd. Jag mätte upp en bordsskiva som jag fick tillsågade på A-Trä, den ska jag sedan själv forma med min tigersåg.
Ikväll har jag gjort en plan med sex punkter som s k a  utföras imorgon. Det är det som kommer att göra att jag kommer ett steg närmare mitt mål -  att sätta min uppfinning i produktion. Det är prioritet nummer ett. Nu känns det riktigt bra! Vi hörs!

≠•¿\larmklockor!! allt gick fel

i måndags kväll började det, jag fastnade i lottas laptopsladd i köket med benet och slet så när av hälsenan och morgonen efter bar jag ut (haltande) och packade jag in vinterdäcken i bakluckan i bilen, det småhaglade kring nollan, riktigt busväder, benet värkte, sen på med cykelstället och band fast cykeln och iväg till bilverkstan och lossa cykelstället och låste cykeln, gick in och lämnade nycklarna och blev vänligt informerad om att ”vi ringer när den är klar!”. Härligt, äntligen något som har lyckats tänkte jag på väg till cykeln när verkstsadsägaren kommer ifatt mig och säger: ”Du Ulf, det var nästa vecka som du skulle lämna bilen!” RIDÅ. Dagen fortsatte i samma stil (läng historia) och avslutades på kvällen med att jag slog huvudet i klädskåpshyllan, vilket är nästan omöjligt att göra en normal dag för man måste sticka in huvudet i skåpet, men jag lyckades!

TS rules

Tony Soprano rules, det bästa som visats i svensk TV sedan Twin Peaks.

poliser

Ibland undrar jag (inte så sällan faktiskt) varför vi har poliser. I Helsingborg har de byggt ett jättepolishus, så nu vet vi var de gömmer sig. Tänk vilken administration, nästan som ett statligt verk, alla vänder papper och skriver rapporter, mest om fall som läggs ner av personalbrist. Ingen vågar sig ut efter mörkrets inbrott (!) för det finns ingen som skyddar medborgaren, det är fritt fram för misshandlare och rånare. Stackars gamla som inte kan klara sig och inge respekt. Det hade bara behövts att poliserna istället för att sitta och holka i radiobilarna patrullerade gatorna och vara i allmänhetens tjänst, man kan kalla det förebyggande insatser. Det skulle ge samma effekt som när en digital display visar vilken hastighet du kör i, de flesta saktar ju automatiskt ner vid åsynen av skylten. Fram för fler små polisstationer istället för stora kolosser och centralisering.