Ibland undrar jag (inte så sällan faktiskt) varför vi har poliser. I Helsingborg har de byggt ett jättepolishus, så nu vet vi var de gömmer sig. Tänk vilken administration, nästan som ett statligt verk, alla vänder papper och skriver rapporter, mest om fall som läggs ner av personalbrist. Ingen vågar sig ut efter mörkrets inbrott (!) för det finns ingen som skyddar medborgaren, det är fritt fram för misshandlare och rånare. Stackars gamla som inte kan klara sig och inge respekt. Det hade bara behövts att poliserna istället för att sitta och holka i radiobilarna patrullerade gatorna och vara i allmänhetens tjänst, man kan kalla det förebyggande insatser. Det skulle ge samma effekt som när en digital display visar vilken hastighet du kör i, de flesta saktar ju automatiskt ner vid åsynen av skylten. Fram för fler små polisstationer istället för stora kolosser och centralisering.