Posts

≠•¿\larmklockor!! allt gick fel

i måndags kväll började det, jag fastnade i lottas laptopsladd i köket med benet och slet så när av hälsenan och morgonen efter bar jag ut (haltande) och packade jag in vinterdäcken i bakluckan i bilen, det småhaglade kring nollan, riktigt busväder, benet värkte, sen på med cykelstället och band fast cykeln och iväg till bilverkstan och lossa cykelstället och låste cykeln, gick in och lämnade nycklarna och blev vänligt informerad om att ”vi ringer när den är klar!”. Härligt, äntligen något som har lyckats tänkte jag på väg till cykeln när verkstsadsägaren kommer ifatt mig och säger: ”Du Ulf, det var nästa vecka som du skulle lämna bilen!” RIDÅ. Dagen fortsatte i samma stil (läng historia) och avslutades på kvällen med att jag slog huvudet i klädskåpshyllan, vilket är nästan omöjligt att göra en normal dag för man måste sticka in huvudet i skåpet, men jag lyckades!

TS rules

Tony Soprano rules, det bästa som visats i svensk TV sedan Twin Peaks.

poliser

Ibland undrar jag (inte så sällan faktiskt) varför vi har poliser. I Helsingborg har de byggt ett jättepolishus, så nu vet vi var de gömmer sig. Tänk vilken administration, nästan som ett statligt verk, alla vänder papper och skriver rapporter, mest om fall som läggs ner av personalbrist. Ingen vågar sig ut efter mörkrets inbrott (!) för det finns ingen som skyddar medborgaren, det är fritt fram för misshandlare och rånare. Stackars gamla som inte kan klara sig och inge respekt. Det hade bara behövts att poliserna istället för att sitta och holka i radiobilarna patrullerade gatorna och vara i allmänhetens tjänst, man kan kalla det förebyggande insatser. Det skulle ge samma effekt som när en digital display visar vilken hastighet du kör i, de flesta saktar ju automatiskt ner vid åsynen av skylten. Fram för fler små polisstationer istället för stora kolosser och centralisering.